CURSUSSEN

CURSUS maandag 03 december 2018

Er zijn weer nieuwe modules

Dit jaar wordt er weer een cursus georganiseerd in samenwerking met de heer mr. J.M. Wisseborn. Bij voldoende aanmelding wordt er weer een cursus gegeven. We hebben niet 1 cursus met 1 onderwerp maar er zijn 3 losse modules. Bij iedere module wordt een naslagwerk in de vorm van een hand out uitgedeeld.

U kunt zelf kiezen welke module(s) u volgt. Voor alle modules is een aanvraag gedaan voor 2 punten bij BPBI, NBPB en VEWEVE. De cursus vindt plaats bij de Sypel, parkweg 4, 3842 AD te Harderwijk.

Elke module kost € 98,- exclusief BTW. Hoe meer modules u afneemt hoe groter de korting.

Module 1 Omgaan met loonbeslag en bankbeslag
Module 2 Bewindvoering en aansprakelijkheid
Module 3 Client in detentie (strafrecht)
  • Bij afname van 2 modules ontvangt u 5% korting op de extra module.
  • Bij afname van 3 modules ontvangt u 10% korting op alle extra modules.

Module 1 Omgaan met loonbeslag en bankbeslag

Deze module zal worden gegeven door de heer mr. J.M. Wisseborn van Jongejan Wisseborn gerechtsdeurwaarder. De module heeft een duur van 2 uur. De starttijd is 8.45 uur. Bij deze module wordt ingegaan op:

• Wat mag de gerechtsdeurwaarder met betrekking tot bankbeslag/loonbeslag;
  • Welke regels gelden er algemeen;
  • Hoe kan een beslag worden voorkomen/opgeheven;
  • Hoe wordt de beslagvrije voet berekend;
  • Welke veranderingen komen er in 2019 inzake de berekening beslagvrije voet;
  • Al hetgeen wat aan vragen leeft.

Module 2 Bewindvoering en aansprakelijkheid

Deze module zal worden gegeven door de heer mr. J.M. Wisseborn van Jongejan Wisseborn gerechtsdeurwaarder. De module heeft een duur van 2 uur. De starttijd is 11.00 uur. Bij deze module wordt ingegaan op:

• De positie van de bewindvoerder in het juridische web van wet,- & regelgeving;
  • Tot hoever de aansprakelijkheid van de bewindvoerder reikt;
  • Hoe de bewindvoerder met aansprakelijkheidsrecht kan omgaan;
  • Welke partijen formeel procespartij kunnen zijn;
  • Al hetgeen er meer aan vragen leeft.

Module 3 Client en detentie

Deze module zal worden gegeven door de heer mr. M. Bakhuis van Bakhuis & Wekking advocaten. De heer Bakhuis is eveneens plaatsvervangend strafrechter. De module heeft een duur van 2 uur. De Starttijd is 14.00 uur. Bij deze module wordt ingegaan op:

• Soorten juridische procedures;
  • Taken bewindvoerder/mentor inzake rechtszaak;
  • Formele procespartijen in rechtszaak;
  • Recht op advocaat;
  • Piketregeling;
  • Ontnemingsmaatregelingen/CJIB boetes/Strafbeschikkingen.

N.B.: Maximaal 3 modules per persoon. Bij meerdere personen vanuit 1 organisatie dient er per persoon een nieuwe boeking gemaakt te worden.

Wanneer u per overschrijving bank betaald dient u het cursusgeld over te schrijven op IBAN: NL58 INGB 0006 6537 58 t.n.v. AV Beheer.

De cursus is inclusief koffie, thee en water. Wilt u een lunch nuttigen tijdens de cursus? Dan kunt u deze bijboeken à € 15,- p.p. (exclusief BTW).

Naar Shop