Per 25 mei 2018 moet je als bewindvoerder voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). AV Beheer voldoet aan deze wettelijke eis. Zo zijn er afdoende organisatorische en technische maatregelingen genomen om de privacy ten aanzien van personen te waarborgen. Ook zijn er verwerkingsovereenkomsten met betrokken partijen afgesloten.

Mocht er door overmacht een datalek zijn zal deze binnen 72 uur gemeld worden aan de autoriteit persoonsgegevens en zullen de betrokken zo nodig geïnformeerd worden.

Ten uitvoer van de wettelijke taak als bewindvoerder, mentor en curator is het nodig om contact te leggen met derden. Denk hierbij aan uitkeringsinstanties, werkgevers, gemeenten, crediteuren maar ook hulpverleners en (huis)artsen).

Middels de verstrekte beschikking door de kantonrechter is er een wettelijke verplichting om de wettelijke taak ten uitvoer te leggen. AV Beheer vind het wel belangrijk dat betrokkenen (de onderbewind gestelde en/of onder mentorschap gestelde of onder curatele gestelde) hiervan op de hoogte is.

Te verwerken persoonsgegevens:

• NAWTE gegevens;
  • Geboortedatum;
  • Geslacht;
  • BSN ;
  • Nationaliteit (mits noodzakelijk);
  • Medische gegevens (alleen bij mentorschap/curatele);
  • Gegevens omtrent sociale omstandigheden(alleen bij mentorschap/curatele); ;
  • Gegevens van direct betrokkenen;
  • Gegevens omtrent levensbeschouwing, geloofsovertuiging (alleen bij mentorschap/curatele);;
  • Gegevens over strafrechtelijke verleden (mits noodzakelijk);
  • Bankrekeningnummers;
  • Financiële gegevens.

Doorgifte aan:

• Wijk teams;
  • Banken;
  • Gemeenten;
  • Hulpverlenende instanties;
  • Artsen;
  • Zorgkantoor;
  • inkomsten verstrekkers;
  • Schuldeisers;

Bewaartermijn

Tot 7 jaar naar opheffing van het bewind, hiermee worden de regels van de BPBI gehanteerd.